Kontakt
Kategoria: .
Kierowca samochodu objętego selektywnym systemem informacyjnym otrzymuje informacje o sytuacji drogowej za pośrednictwem pętli indukcyjnej wbudowanej w nawierzchnię jezdni lub niewielkiej mocy nadajnika ustawionego na skraju drogi. Koncepcja selektywnego przekazywania informacji wiąże się jednak ze znacznie większymi nakładami finansowymi, bowiem zarówno urządzenia stacjonarne (komputer, sieć przesyłowa, zespół nadawczy), jak i zespół odbiorczy zmontowany w pojeździe są znacznie bardziej skomplikowane, niż ma to miejsce w przypadku systemów radiofonicznych. Przy założeniu maksymalnej prędkości pojazdu równej 100 km/h i maksymalnej długości komunikatu 10 s otrzymuje się, że długość ułożonej w jezdni pętli indukcyjnej powinna wynosić 1000 m. Wymiary pętli indukcyjnej - wysoki koszt, wrażliwość na uszkodzenia -Ś są najpoważniejszą przeszkodą w praktycznej realizacji. System z długą pętlą indukcyjną opracowano w 1970 roku, w brytyjskim Laboratorium Naukowo-Badawczym Transportu i Dróg (TRRL). Wypadkowy sygnał sinusoidalny zostaje przekształcony w ciąg impulsów prostokątnych o tej samej częstotliwości. Dodatnie zbocze impulsu wyzwala generator impulsów prostokątnych, który pracuje z częstotliwością 6...10 razy większą niż częstotliwość sygnału identyfikacyjnego.